loading...
آکادمی بازار
بازار آکادمی بازدید : 37 یکشنبه 29 فروردین 1400 نظرات (0)

دوره آموزشی اصول و فنون مذاکره موفق

یکی از دوره های آموزشی آکادمی بازار، دوره اصول و فنون مذاکره است که تاکنون از سوی شرکت‌ها و موسسات بسیاری مورد توجه قرار دارد.

این دوره آموزشی مناسب شرکت‌ها، موسسات و کسب و کارهایی است که برای عقد قرارداد، شرکت در جلسات و افزایش دوره فروش محصولات و خدمات خود، نیاز به حضور جلسه‌های مذاکره دارند.

در دوره بازاریابی و فروش ” ستارگان فروش ” خود را به یک فروشنده تمام عیار تبدیل کنید.

یکی از دوره‌های آموزشی برگزار شده در اصول و فنون مذاکره مربوط به شرکت هجرت ، نمایندگی تهران غرب است که توسط آکادمی بازار و با حضور دکتر احمد محمدی برگزار شد.

منافع خود را مطرح کنید

مذاکره موفق/ negotiation

یکی از موضوعاتی که در میدان مذاکره از اهمیت بالایی برخوردار است، این است که طرفین مذاکره کننده بتوانند درباره منافع و نیازها و خواسته های خود با یکدیگر به صورت شفاف و روشنی صحبت کنند.

وقتی منافع خود را با طرف مقابل به صورت شفاف مطرح می کنید در حقیقت بیش از ۱۰ درصد به پیشرفت و پیشبرد خوب مذاکره در جهت منافع خود کمک کرده‌اید.

باید بتوانید آن چه برایتان مهم است به زبانی ساده و شفاف به طرف مقابل بگویید و او را از سردرگمی و گیجی شدن دور نگه دارید. در این صورت می توانید به شکل مناسبی میدان مذاکره را به سمت موفقیت بیشتر هدایت کنید.

مذاکره کننده هایی که به خوبی می توانند درباره منافع خود در جلسه صحبت کنند و خواسته‌های خود را به صورتی شفاف و با زبانی ساده شیوا و روان مطرح کنند با موفقیت بیشتری جلسه را ترک خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: دوره آموزشی فن بیان و ارتباط موفق

برخی اشتباهات در حین مذاکره

دوره آموزشی

برخی مذاکره کننده ها به اشتباه تصور می کنند که نباید همه چیز را به طرف مقابل بگویند از جهاتی مطرح نکردن همه چیز در جلسه مذاکره کار درستی است و نشان می‌دهد که شما فردی ساده لوح نیستیم ولی اگر نتوانید خواسته ها و تمایلات و اهداف خود را نیز در جلسه مطرح کنید نمی توانید به موفقیت جلسه مذاکره امیدوار باشید.

برخی مباحث باید حتما در جلسه مذاکره مطرح شود و یکی از موضوعات مهمی که جزو ضروریات هرجلسه مذاکره‌ای است شفاف کردن منافع تمایلات و خواسته های هر یک از طرفین است.

اگر طرف مقابل نداند شما چه خواسته ای دارید و شما نیز ندانی طرف مقابل چه خواسته روشن و شفافی دارد جلسه مذاکره بسیار پیچیده و سردرگم کننده خواهد بود.

کلافی در هم پیچیده که هیچ کس نمی داند باید به چه سمتی حرکت کند و هیچ کس نمی داند چگونه باید مذاکره را به نتیجه نهایی برساند معمولاً وقتی طرفین از تمایلات و خواسته های یکدیگر بی اطلاع هستند جلسه مذاکره خاتمه روشن و شفافی ندارد و فقط صحبت ها و حرف هایی در آن جلسه مطرح می شود که هیچکدام به نتیجه نهایی نیز نمی رسند.

محصول چنین جلسه‌ای هدر رفتن زمان و انرژی طرفین خواهد بود با روشن کردن تمایلات و خواسته‌های خود از هدر رفتن وقت خودتان و سایرین جلوگیری کنید در عین حال اگر برایتان مهم است که مذاکرات به نتیجه برسد پس از همان ابتدا همه چیز را شفاف و روشن مطرح کنید.

پیشنهاد های متنوع و متفاوت داشته باشید

اصول و فنون مذاکره

وقتی به عنوان مذاکره کننده در جلسه مذاکره حضور به هم می رسانید باید بتوانید پیشنهادهای مختلفی را روی میز بگذارید وقتی پیشنهاد های متنوعی برای ارائه دادند داشته باشید قدرت میدان مذاکره را در دست گرفته اید قبل از شروع مذاکره، موضوع مذاکره را به چند موضوع کوچکتر تقسیم کنید و برای هر یک از موضوعات پیشنهادهای مختلفی را تهیه و به همراه خود داشته باشید.

وقتی موضوع اصلی به موضوعات کوچکتری تقسیم می شود گزینه های بیشتری نیز فراهم می گردد و طرف مذاکره کننده می تواند در مورد پیشنهاد های مختلف شما به بررسی لازم را انجام داده و به درستی تصمیم گیری کند.

بیشتر بخوانید: دوره آموزشی زبان بدن و آداب معاشرت

منافع طرف مقابل را در نظر بگیرید

همانطور که پیشتر نیز گفته شد مذاکره برد برد یکی از بهترین مدلهای مذاکره است باید بتوانید در حین مذاکره منافع طرف مقابل را نیز در نظر بگیرید.

وقتی به منافع طرف مقابل اهمیت می‌دهید و به نتیجه برد برد فکر می کنید همین مسئله باعث می شود توافقات تکمیلی بیشتری در فرآیند مذاکره ایجاد شود ممکن است بر سر موضوعات مختلف به توافق برسید و هر دو طرف با رضایت و خوشحالی جلسه مذاکره را ترک کند.

وقتی به منافع طرف مقابل اهمیت می‌دهید همین احساس به او منتقل می شود و طرف مذاکره کننده نیز بیش از پیش به نظرات شما اهمیت می دهد.

همیشه بهتر شدن نتیجه مذاکره برای هر دو طرف فکر کنید و برای آن برنامه و تدبیری داشته باشید.

نتایج توافقات خود را مورد بررسی قرار دهید

دوره آموزشی مذاکره

تصور کنید در جلسه مذاکره شرکت کرده‌اید و به توافقی با طرف مقابل رسیده‌ایم باید قبل از آن که مهر تایید نهایی را بر توافق مطرح شده بزنید ابتدا به نتیجه توافق نهایی به خوبی فکر کرده و آن را مورد بررسی قرار دهید.

باید ببینید چنین توافقی چه تبعات و نتایج و محصولاتی برای شما به دنبال خواهد داشت.

آیا توافق نهایی واقعاً به نفع شما خواهد بود آیا توافق نهایی همان نتیجه ای است که می خواستی در جلسه به آن دست پیدا کنید چه تغییراتی لازم است روی توافق نهایی صورت گیرد تا مورد تایید نهایی شما واقع شود.

گاهی اوقات لازم است قبل از ترک جلسه آن چه بر سر آن توافق کرده‌اید را مورد بررسی نهایی قرار داده و بعد موافقتنامه نهایی را امضا کنید.

هر بررسی لازم است انجام دهید و در نهایت نظر قطعی و نهایی خود را اعلام کنید.

شماره تماس: 02166418084 و 02188993288

آدرس وبسایت: آکادمی بازار

آدرس:  تهران ، خیابان انقلاب، روبروی درب دانشگاه تهران، خیابان فخر رازی، خیابان نظری، کوچه فرزانه، پلاک 10، واحد 12 (مراجعه حضوری فقط با تعیین وقت قبلی)

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 13
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 35
  • بازدید ماه : 101
  • بازدید سال : 625
  • بازدید کلی : 1,401